top of page

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1: DEFINITIES VOOR DEZE VOORWAARDEN

Met klant wordt de afnemer bedoeld van goederen en diensten van DeFolieFixers. Met de term schriftelijk wordt bedoeld een vastlegging via internet, per email of per brief.

​

ARTIKEL 2: TOEPASSING VAN DEZE VOORWAARDEN EN UITSLUITING, TOEPASSING VOORWAARDEN VAN DE KLANT

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van DeFolieFixers en op alle overeenkomsten tussen de klant en DeFolieFixers. Algemene voorwaarden die door de klant worden gehanteerd, zijn van toepassing uitgesloten. Het wrappen van keukens is een product op maat. Herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op de verkoop aan zowel bedrijven als consumenten. Dit is eveneens van toepassing op cadeaubonnen, acties en overige kortingsproducten.

​

ARTIKEL 3: AANBIEDING EN OVEREENKOMST

De overeenkomst tussen de klant en DeFolieFixers komt pas tot stand als DeFolieFixers de opdracht schriftelijk heeft bevestigd door middel van een opdrachtbevestiging. Aanbiedingen van DeFolieFixers zijn niet bindend in die zin, dat zij nog slechts door de klant behoeven te worden aanvaard om een overeenkomst tot stand te brengen.

​

ARTIKEL 4: BETALING EN OVEREENGEKOMEN PRIJZEN

4.1 Voor de vraag welke prijs en betalingswijze zijn overeengekomen, is uitsluitend bepalend wat er staat in de opdrachtbevestiging. Opgegeven prijzen zijn inclusief BTW tenzij anders aangegeven.

​

4.2 Een opdracht wordt pas uitgevoerd nadat de klant de aanbetaling heeft betaald. Niettemin kan DeFolieFixers kosten die zij maakte voordat betaling werd ontvangen, in rekening brengen in geval van annulering. De betaling (overige bedrag) dient op de dag waarop de opdracht afgerond is betaald te worden, dit kan per overboeking of contant betaald worden.

​

4.3 Kosten van girale betaling zijn voor de klant. De klant heeft niet het recht om de verplichting tot betaling te verrekenen met een vordering op DeFolieFixers.

​

4.4 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de klant automatisch in gebreke. DeFolieFixers heeft dan aanspraak op vergoeding van de wettelijke handelsrente (artikel 6:119a BW) met ingang van de dag waarop uiterlijk betaald had moeten worden. Ook heeft DeFolieFixers aanspraak op vergoeding van kosten van incasso. Die kosten worden gesteld op 15% van het factuurbedrag maar DeFolieFixers heeft aanspraak op vergoeding van een hoger bedrag indien de werkelijke kosten hoger zijn.

​

4.5 De definitieve kleur kan tot 2 weken (14 dagen) voor de afspraak worden doorgegeven. Wanneer wij de kleur te laat ontvangen dient de afspraak geannuleerd te worden. De klant is de al betaalde aanbetaling dan aan ons verschuldigd. Wanneer er een nieuwe afspraak gemaakt wordt, dient er dus opnieuw een aanbetaling verricht te worden. (Dit geldt ook voor het verkeerd doorgegeven van een woonadres waardoor wij afspraak op de afgesproken dag en tijdstip niet meer na kunnen komen)

​

4.6 Wanneer de eerder ontvangen foto’s voor het maken van de prijsopgave niet overeenkomen met de echte keuken/of niet compleet zijn, heeft DeFolieFixers het recht de afspraak te annuleren. De klant is dan enkel de aanbetaling verschuldigd aan DeFolieFixers.

​

ARTIKEL 5: MATERIAALSAMPLES

5.1 De klant kan samples bestellen (op eigen kosten). Hiermee kan de klant de materiaalkwaliteit beoordelen. Bestelt de klant drukwerk zonder een materiaalsample te hebben aangevraagd, dan kunnen hier geen klachten voor ingediend worden door opdrachtgever.

​

ARTIKEL 6: ANNULERING VAN EEN OPDRACHT

Een annulering van een opdracht door een klant kan alleen door een schriftelijk bericht. De annulering gaat in werking nadat het annuleringsbericht door DeFolieFixers schriftelijk is bevestigd. Indien de opdracht reeds in gang gezet is kan de order niet meer worden geannuleerd. Na annulering brengt DeFolieFixers bij de klant de werkelijke tot dan gemaakte kosten in rekening (enkel de al betaalde aanbetaling).

Een afspraak verzetten is mogelijk, dit dient dan wel minimaal 2 weken van tevoren te worden doorgegeven, dan is dit kostenloos.

​

ARTIKEL 7: VERPLICHTINGEN DeFolieFixers OP DE OVEREENKOMST

7.1 DeFolieFixers zal de opdracht uitvoeren en de keuken opleveren met de specificaties en hoedanigheden zoals weergegeven in de opdrachtbevestiging, met inachtneming van hetgeen daarover in deze algemene voorwaarden is bepaald, bijvoorbeeld over toegelaten afwijkingen. DeFolieFixers staat er alleen voor in dat de wrap(folie) in algemene zin geschikt is voor het doel waarvoor het bestemd is. DeFolieFixers geeft geen garantie dat de wrap(folie) geschikt is voor enige bijzonder doel, in het algemeen of een bijzonder doel dat de klant voor ogen heeft. Het maakt daarbij niet uit of de klant dit bijzondere doel aan DeFolieFixers heeft medegedeeld.

​

7.2 De klant zal binnen 2 dagen na levering nagaan of het geleverde voldoet aan de overeenkomst. Dit betreft in ieder geval: afwerking, kleurstelling en andere uiterlijk waarneembare aspecten. Klachten van de klant op de hier bedoelde punten dient per aangetekende brief aan DeFolieFixers te worden doorgegeven, binnen de gestelde termijn. Klachten over andere aspecten dan hiervoor bedoeld, moet de klant binnen twee dagen na ontdekking per aangetekende brief aan DeFolieFixers doorgeven. Bij iedere klacht moet nauwkeurig opgave worden gedaan van de klacht, onder toevoeging van bewijsexemplaren van het gedrukte waarover wordt gereclameerd. Na ontvangst van tijdige klachten volgens de juiste procedure, zal DeFolieFixers met spoed de klacht onderzoeken en contact opnemen met de klant. Dit gebeurt door vakbekwame mensen.

​

7.3 Wordt de termijn voor klachten overschreden, dan heeft DeFolieFixers het recht om de klacht af te wijzen en is DeFolieFixers niet aansprakelijk voor de, volgens de klant, betreffende tekortkoming.

​

7.4 Als DeFolieFixers de klacht van de klant als juist heeft aangemerkt, zal dit op passende wijze worden opgelost, bijvoorbeeld door middel van een herstelklus.

​

7.5 Indien de klant terecht een klacht heeft over het geleverde werk, heeft DeFolieFixers de verplichting maar ook het recht om, met herstel van de tekortkoming, de klus opnieuw uit te voeren of te herstellen of het ontbrekende alsnog te leveren. Het herstel of de (her)levering zal geschieden met bekwame spoed. De klant heeft geen aanspraak op ontbinding of beëindiging van de overeenkomst. Als het herstel of de herlevering bezwaarlijk is voor DeFolieFixers, kan DeFolieFixers ervoor kiezen om de opdracht te ontbinden en de koopprijs te crediteren.

​

ARTIKEL 8: BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID VAN DeFolieFixers

8.1 De aansprakelijkheid van DeFolieFixers in verband met de oplevering van gewrapte keukens aan de klant – zowel de aansprakelijkheid uit overeenkomst als die volgens de wet – is beperkt, zoals hierna aan te gegeven.

​

8.2 In geval van tekortkoming geldt het bepaalde in 7.5, maar heeft de klant geen aanspraak op ontbinding of beëindiging van de overeenkomst. De klant heeft in dat geval geen (verdere) aanspraken jegens DeFolieFixers.

​

8.3 DeFolieFixers is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, van de klant of van derden. Onder indirecte schade of gevolgschade wordt onder andere verstaan: gebruiksschade. De aansprakelijkheid van DeFolieFixers is altijd beperkt tot het factuurbedrag inclusief BTW van de opdracht waarin de aansprakelijkheidstelling door de klant of de derde haar oorzaak vindt.

​

8.4 De beperking van aansprakelijkheid vervalt bij opzet of aan opzet grenzende grove schuld van de leiding binnen DeFolieFixers, maar niet bij opzet of aan opzet grenzende grove schuld van personeel, hulppersonen of leveranciers van DeFolieFixers.

​

8.5 DeFolieFixers is niet aansprakelijk voor de aspecten van de oplevering waarvoor de klant zelf de verantwoordelijkheid heeft of het risico draagt. Dit betreft onder andere het (de)monteren van keukenonderdelen zoals grepen door de klant. DeFolieFixers is ook niet aansprakelijk voor aspecten die vallen binnen de afwijkingen die toelaatbaar zijn zoals elders in deze voorwaarden bepaald.

​

8.6 Keukens met een houtnerf worden op eigen risico van de klant gewrapt. In sommige gevallen kan het namelijk zijn dat de houtnerf erg voelbaar is en dat het na het wrappen nog steeds zichtbaar is.

​

8.7 Wanneer het aanrechtblad gewrapt wordt, reinigen wij het aanrechtblad altijd grondig voordat wij de folie plaatsen. Maar soms zitten er beschadigingen in het aanrechtblad die na het wrappen nog steeds zichtbaar zijn. Hier is DeFolieFixers niet aansprakelijk voor.

​

8.8 Alle SMT kleuren zijn niet vingervlekvrij. De rest van de kleuren wel. DeFolieFixers is hier niet aansprakelijk voor.

​

ARTIKEL 12: OVERMACHT

Partijen zijn niet aansprakelijk wegens tekortkoming indien er sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt aan de zijde van DeFolieFixers in ieder geval verstaan: oorlog, onrusten en vijandelijkheden van welke aard ook, blokkade, boycot, natuurrampen, epidemieën, gebrek aan grondstoffen, verhindering en onderbrekingen van transportmogelijkheden, storingen in het bedrijf, in- en uit voor beperkingen of verboden, belemmeringen veroorzaakt door maatregelen wetten of besluiten van internationale, nationale en regionale overheidsinstanties. Voor zover dat van toepassing kan zijn, is ook sprake van overmacht aan de zijde van DeFolieFixers indien de hiervoor bedoelde omstandigheden zich voordoen bij hulppersonen of toeleveranciers van DeFolieFixers.

​

ARTIKEL 9: GARANTIE

De klant heeft recht op garantie op de gebruikte wrapfolie. De lengte van de garantie is 6 jaar fabrieksgarantie. Onder deze garantie valt plakvastheid van de folie binnen de garantietermijn. De garantie is niet geldig wanneer de plakvastheid is beïnvloed door toedoen van de klant of derden. De garantie is niet geldig wanneer door DeFolieFixers wordt beoordeeld dat de keuken niet geschikt is om te wrappen maar de klant desalniettemin opdracht tot uitvoering geeft. Op het wrappen van aanrechtbladen is in geen enkel geval garantie van toepassing.

  • DeFolieFixers geeft 24 maanden garantie op het door hen geplakte folie en of werkzaamheden voor de keuken (frontjes/zijkanten/plinten). Dit gaat om luchtbubbels die onder de folie kunnen ontstaan.

  • Andere klachten (zoals bijvoorbeeld krassen, snijfouten etc.) dienen binnen 2 dagen na het wrappen doorgegeven te worden om dit kostenloos door DeFolieFixers te laten herstellen.

bottom of page